Tot een aantal jaar geleden was het zo dat als je bedrijf maar bovenkwam in Google, als je website maar vindbaar was en je adverteerde wat op Facebook, dat leads en klanten bijna vanzelf binnen kwamen. Het internet is inmiddels een stuk volwassener geworden.

Aan de ene kant zijn potentiële klanten beter geworden in het zoeken op internet. Zij doen meer onderzoek vooraf en er wordt meer vergeleken, voordat ze overgaan tot aankoop of aanvraag. Aan de andere kant is de concurrentie online flink toegenomen. Hierdoor moet je als bedrijf meer doen om je te onderscheiden, wordt het duurder om te adverteren en dus om je potentiële klant te bereiken.

Als je daar als bedrijf niet op inspeelt, zullen je marketingactiviteiten steeds minder effectief worden en ga je achter de feiten aanlopen. Helemaal als er een concurrent komt die wel een gericht bezig is met online marketing.

Het is logisch dat je als ondernemer druk bent met het runnen van je bedrijf en waarschijnlijk geen tijd hebt om je daarnaast ook nog eens te verdiepen in online marketing en om alles zelf te doen.

Wij helpen ambitieuze MKB-ers die wel het belang zien van online marketing en willen groeien, maar (nog) geen marketing specialist in dienst willen of kunnen nemen.

Trucs en hacks “om snel bovenaan te komen in Google” of “even wat advertentiecampagnes aan te zetten en de leads stromen vanzelf binnen” geloven wij echter niet in.Het zou mooi zijn als dat zo zou zijn, maar zo werkt (online) marketing in onze ogen helaas niet. Mocht je naar zo’n marketingbureau op zoek zijn, dan moeten we je dus teleurstellen.

Onze aanpak is anders. Wij werken met onze klanten aan het neerzetten van een solide marketing fundament vanuit een heldere strategie, waarna we vervolgens stap voor stap de marketing aanscherpen en kunnen uitbreiden.

Hoe wij te werk gaan:

Keertje vrijblijvend sparren?

Contact opnemen

Wat klanten over ons zeggen:

We hebben zelf met behulp van boeken en google geprobeerd de online marketing vorm te geven. Gezien het niet ons primaire vakgebied is, kostte dit behoorlijk veel tijd en moeite. Erg lastig om tussen alle tips de juiste prioriteiten te vinden. Ook vielen de resultaten tegen. We wilden de online marketing nu goed aanpakken en hebben daarom een professional gezocht. Dit zou voor een effectieve inzet van tijd en middelen moeten zorgen. Door de samenwerking met Tim hebben we vanuit een breder perspectief inzage gekregen in de randvoorwaarden voor (online) marketing. Er wordt gewerkt vanuit een duidelijke strategie met een strak plan van aanpak wat elk kwartaal wordt geëvalueerd. Het bezoek op de website alsmede de leads zijn sinds de start van de samenwerking sterk toegenomen.

Floor Hendriks, Managing Partner at hrmforce
UCT logo

We werden online niet goed gevonden en wilden de bekendheid van ons product verder gaan professionaliseren. We zijn inmiddels twee jaar verder. We worden veel beter gevonden en hebben de structuur van dit deel van onze organisatie effectiever kunnen laten functioneren, dus marketing technisch een grote stap vooruit kunnen maken. De onderlinge communicatie gaat altijd snel, efficiënt en Tim behoudt continue het initiatief om ons bedrijf beter te laten functioneren en daardoor het marketing bereik te vergroten. De grootste voordelen van de samenwerking zijn dat we vooral kwalitatief groeien op marketing gebied en dat we het zelf nu niet meer allemaal hoeven uit te zoeken, wat we al die jaren daarvoor eigenlijk deden. Ik zou de diensten van Bontenbal Marketing zeker aanbevelen.

Benno Westra, Owner at UCT International

Werken met Bontenbal Marketing is verfrissend. Tim is een pragmatisch ingesteld mens die oplossingen ziet waar anderen naar problemen kijken. Het is prettig werken met Tim. Hij is flexibel en leert snel jouw specifieke business doorgronden. Zijn adviezen en rapportages zijn goed onderbouwd en geven duidelijk inzicht in al je online activiteiten en waar je verbeteringen kunt aanbrengen. Ben je op zoek naar online-marketing ondersteuning dan kan ik Bontenbal Marketing van harte aanraden.

Fred van Gelder, Founding Partner at ContentBeat