Waarom Google Ads
Elke dag zoeken mensen online, via Google, naar producten en diensten zoals die van jou. Google geeft bedrijven de mogelijkheid om bovenaan te komen in de zoekresultaten door middel van advertenties. Google Ads is al jaren het meest gebruikte online advertentie kanaal onder mkb-ers. En dat is niet voor niets.
De belangrijkste voordelen op een rij:
Kom direct bovenaan in de zoekresultaten van Google
Betaal alleen wanneer mensen klikken op je advertentie
Direct meer relevante bezoekers op je website
Het rendement van de campagnes is goed meetbaar en inzichtelijk
Eenvoudig opschalen van winstgevende campagnes
Wanneer zet je Google Ads in?
Via het advertentieplatform Google Ads kun je bieden op de advertentieposities in Google. Ben je de hoogste bieder met de beste advertentie? Dan kom je direct boven in de zoekresultaten en ben je dus direct zichtbaar.
Het voordeel van Google Ads is dat je dus snel een stijging in het aantal relevante bezoekers naar je website zult zien. Het nadeel van Google Ads is echter dat er voor bepaalde zoekopdrachten veel concurrentie is, waardoor het soms prijzig en niet altijd makkelijk is om met je advertentie een toppositie te verwerven.
Het is daarom belangrijk om een goede strategie te hebben en dat je weet wat je kunt betalen per bezoeker of per lead (conversie). Zolang er voor de campagne een positieve ‘Return on Ad Spend’ te behalen valt, is Google Ads een uitstekend, zo niet het beste, online advertentiekanaal.
Meer weten over Google Ads, bekijk dan de video.
Google Ads Uitbesteden
Als je het beheer van je Google Ads aan ons wilt uitbesteden, dan is de eerste stap dat we een oriënterend gesprek inplannen. Tijdens dit gesprek bespreken we onder andere je doelen, budget, wat je doelgroep is en kun je ons eventueel vragen stellen over de inzet van Google Ads.
Indien je al adverteert op Google kun je ook een audit door ons laten uitvoeren. Bij een Google Ads audit analyseren we je huidige campagnes.
Op basis van het gesprek en eventueel een audit, zullen wij een voorstel doen van wat wij denken dat er nodig is om je doelen te behalen, wat het gaat kosten en geven we aan wat je kunt verwachten qua resultaten.
Onderstaand vind je alvast een overzicht van de verschillende pakketten en bijbehorende prijzen.
Pakketten & Prijzen
Light
- Zoekwoorden Onderzoek
- Tot 4 Advertentiegroepen
- Tot 8 Advertenties (2 per groep)
- Maandelijkse Optimalisaties
- Maandelijkse Rapportage
- Adverteren in het Zoeknetwerk van Google
- Landen: Nederland en België
- Voortgangsmeeting per kwartaal: Online
- Advertentiebudget: tot ± €300,- p/m
- Setup eenmalig: €295,-
- Beheer p/m: €195,-
- E-mail Support
Basis
- Zoekwoorden Onderzoek
- Tot 8 Advertentiegroepen
- Tot 16 Advertenties (2 per groep)
- Wekelijkse Optimalisaties
- Maandelijkse Rapportage
- Adverteren in het Zoeknetwerk van Google
- Landen: Nederland en België
- Voortgangsmeeting per kwartaal: Online
- Advertentiebudget: tot ± €1000,- p/m
- Setup eenmalig: €395,-
- Beheer p/m: €395,-
- E-mail Support
Intensief
- Zoekwoorden Onderzoek
- Marktonderzoek
- Campagneplan op maat
- Wekelijke Optimalisaties
- Maandelijkse Rapportage
- Adverteren in het Zoek- en Displaynetwerk van Google
- Landen: Nederland en Internationaal
- Voortgangsmeeting per kwartaal: Op Locatie
- Advertentiebudget: vanaf €1000,- p/m
- Setup eenmalig: €495,-
- Beheer p/m: vanaf €495,-
- E-mail en Telefonische Support
Veelgestelde vragen
Ja, wij bieden ook beheer aan van Google Shopping Ads campagnes. Neem hiervoor contact met ons op, indien je daar interesse in hebt. Dan kunnen wij de mogelijkheden met je doornemen.
Voordat er gestart kan worden met adverteren, is het belangrijk dat de “achterkant” goed staat. We lopen de koppeling met Google Analytics na om te zorgen dat alles correct ingesteld is en richten het Google Ads account in. Als de conversiemetingen bijvoorbeeld niet goed ingesteld staan, dan heeft dat ook weer gevolgen voor de prestaties van de campagnes. Kortom, we lopen de alles na en richten het waar nodig dat opnieuw in.
Google hanteert geen minimum bedrag om te kunnen adverteren op het Google Ads platform. Wij hanteren echter een minimum van €150,- per maand aan advertentiebudget voor onze klanten. Bij een kleiner budget gaat het om zo’n kleine campagne dat het bijna niet mogelijk is om de campagne rendabel te maken voor jou als klant. Daarnaast gaat het algoritme van Google beter werken (en dus je campagne beter presteren) naarmate de advertenties aan meer mensen getoond worden. Bij een te klein budget heeft het algoritme te weinig data om te kunnen optimaliseren en kun je dus de kracht van het Google algoritme niet optimaal benutten.
De looptijd bij de start is 3 maanden. Dan volgt er een evaluatiemoment om te kijken of beide partijen tevreden zijn met de samenwerking, de voortgang en resultaten. Daarna wordt de samenwerking steeds met een periode van 6 maanden verlengd.