Waarom adverteren op Facebook en Instagram

Dagelijks zijn er miljoenen mensen in Nederland actief op Social Media. Adverteren via Social Media is een uitstekende manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen, bezoekers naar je website te sturen en om nieuwe leads aan te trekken. Met name Facebook en Instagram zijn de afgelopen jaren enorm populair geworden onder adverteerders. En dat is niet zomaar.

De belangrijkste punten op een rij:

  • Enorm bereik, dagelijks meer dan 7,5 miljoen mensen actief op Facebook en Instagram

  • Super specifieke targeting mogelijkheden om de juiste doelgroep te bereiken

  • Spreek je doelgroep eerder in hun klantreis aan en bouw merkvoorkeur op

  • Geen directe concurrentie zoals bijvoorbeeld bij AdWords wel het geval is

  • Retargetting werkt erg goed, waardoor je mensen met interesse opnieuw kunt bereiken

Het gouden Facebook tijdperk

Misschien heb je de verhalen wel eens gehoord over de begindagen van Google AdWords. Het was toen erg goedkoop om te adverteren in Google en relevante bezoekers naar je website te sturen. Er is toen veel geld verdiend door mensen die er op tijd bij waren. AdWords is nog steeds een goed advertentiekanaal, maar de gouden tijd van AdWords is (in veel gevallen) inmiddels helaas voorbij.

Volgens social media guru Gary Vaynerchuk is er nu een gouden tijdperk voor adverteerders op Facebook en Instagram. In de video rechts (zet geluid aan) geeft hij aan dat dit komt omdat de grote bedrijven en A-merken nog relatief weinig geld uitgeven aan social media advertenties, waardoor het adverteren op Facebook en Instagram goed betaalbaar is voor kleinere bedrijven. Als de grote bedrijven en merken straks hun giga budgetten gaan verschuiven naar Facebook – en dat proces is al aan de gang – dan zullen de prijzen flink stijgen.

Campagnes uitbesteden

Adverteer je regelmatig op Facebook/Instagram maar ben je eigenlijk te druk om er voldoende tijd in te steken? Of misschien heb je niet de benodigde kennis om rendabele campagnes op te zetten?

Als je een advertentiebudget van minimaal €650 per maand hebt, is deze dienst ideaal voor jouw bedrijf. Ik neem dan het gehele Facebook advertentiestuk van je over (creatie van advertenties, beheer van campagnes, rapportage van de resultaten, etc) – uiteraard in goed overleg.

Het uitbesteden van je Facebook/Instagram campagnes heeft een aantal voordelen. De belangrijkste voordelen op een rij:

  • Behaal meer resultaat uit de campagnes
  • Bespaar tijd, zodat jij je kunt focussen op je core business
  • Speel in op de laatste ontwikkelingen op Facebook en Instagram, zonder je daar zelf in te hoeven verdiepen
Meer info

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

Vul dan onderstaand formulier in om vrijblijvend contact met mij op te nemen.

    Contactformulier:

    fb en insta logo