fbpx
FAQ items aan het laden...
Adverteren op Facebook en Instagram2022-03-23T17:01:15+01:00

Waarom adverteren op Facebook en Instagram

Dagelijks zijn er miljoenen mensen in Nederland actief op Social Media. Adverteren via Social Media is een uitstekende manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen, bezoekers naar je website te sturen en om nieuwe leads aan te trekken. Met name Facebook en Instagram zijn de afgelopen jaren enorm populair geworden onder adverteerders. En dat is niet zomaar.

De belangrijkste punten op een rij:

  • Enorm bereik, dagelijks meer dan 7,3 miljoen mensen actief op Facebook en Instagram

  • Breng eenvoudig je bedrijf, producten en of diensten onder de aandacht van je doelgroep. Ook Business to Business!

  • Bereik mensen die al eens op je website geweest zijn opnieuw, door middel van retargeting

  • Geschikt voor kleine en grote advertentie budgetten

  • Geen directe concurrentie zoals bijvoorbeeld bij Google Ads wel het geval is

fb en insta logo

Wanneer zet je Facebook en Instagram campagnes in?

Er zijn twee situaties waar adverteren op Facebook en Instagram in onze ogen uitermate geschikt voor is. Namelijk branding en conversie campagnes. 

Een branding campagne heeft als doel om nieuwe mensen te bereiken en ze bekend te maken met jouw bedrijf, product en of dienst. Zorgen dat je in het hoofd van je doelgroep op het lijstje komt als goede, interessante optie.

Een conversie campagne werkt het beste bij mensen die al bekend zijn met wat je doet. Het doel van een conversie campagne is proberen om deze mensen te overtuigen om nu actie te ondernemen (converteren). Vaak zijn dat mensen die je website bijvoorbeeld al een keer hebben bezocht en die je nu opnieuw wilt bereiken (retargeten).

Wil je hier meer over weten? Bekijk dan de video rechts, waarin Tim hier verder op ingaat!

Facebook en Instagram Campagnes Uitbesteden

Als je het beheer van je Facebook en of Instagram campagnes aan ons wilt uitbesteden, dan is de eerste stap dat we een oriënterend gesprek inplannen. Tijdens dit gesprek bespreken we onder andere je doelen, budget, wat je doelgroep is en kun je ons eventueel vragen stellen over de inzet van Facebook en Instagram.

Indien je al adverteert op Facebook en of Instagram kun je door ons een audit laten doen. Bij een Social Audit analyseren we je huidige campagnes.

Op basis van het gesprek en eventueel een audit, zullen wij een voorstel doen van wat wij denken dat er nodig is om je doelen te behalen, wat het gaat kosten en geven we aan wat je kunt verwachten qua resultaten.

Onderstaand vind je alvast een overzicht van de verschillende pakketten en bijbehorende prijzen.

Pakketten & Prijzen

Light

295,-Per maand
  • 1 Advertentie doelgroep
  • Tot 2 Advertenties (2 beeld of 1 video per advertentiegroep)
  • Landen: Nederland en België
  • Maandelijkse rapportage
  • Beeldmateriaal voor de advertenties wordt door de klant aangeleverd
  • Advertentiebudget: tot ± €300 p.m.
  • Setup eenmalig: €295,-
  • Beheer per maand: €295,-
  • E-mail support

Basis

495,-Per maand
  • Tot 3 Advertentie doelgroepen
  • Tot 6 Advertenties (2 beeld of 1 video per advertentiegroep)
  • Landen: Nederland en België
  • Maandelijkse rapportage
  • Beeldmateriaal voor de advertenties wordt door de klant aangeleverd
  • Online voortgangsmeeting per kwartaal
  • Advertentiebudget: tot ± €1000 p.m.
  • Setup eenmalig: €295,-
  • Beheer per maand: €495,-
  • E-mail support

Intensief

695,-Maandelijks Vanaf
  • Marktonderzoek
  • Campagneplan op maat
  • Landen: Nederland en Internationaal
  • Maandelijkse rapportage
  • Elk kwartaal voortgangsmeeting op locatie
  • Meerdere platformen tegelijk mogelijk
  • Advertentiebudget: vanaf €1000 p.m.
  • Setup eenmalig: €495,-
  • Beheer per maand: v.a. €695,-
  • E-mail en telefonisch support

Veelgestelde vragen:

Wat is het minimum advertentiebudget dat ik nodig heb voor Facebook en Instagram?2021-09-10T13:28:48+02:00

Facebook (en Instagram) hanteert een minimum van €1,- wat je minimaal per dag moet uitgeven per doelgroep (adset). Dat komt dus neer op €30,- per maand. Je kunt wel voor één doelgroep, meerdere advertenties maken. Wij hanteren echter een minimum van €150,- per maand aan advertentiebudget voor onze klanten. Bij een kleiner budget gaat het om zo’n kleine campagne dat het bijna niet mogelijk is om de campagne rendabel te maken voor jou als klant. Daarnaast gaat het algoritme van Facebook beter werken (en dus je campagne beter presteren) naarmate de advertenties aan meer mensen getoond worden. Bij een te klein budget heeft het algoritme relatief veel tijd nodig om te leren en dat gaat ten koste van de prestaties.

Wat als ik geen goede beelden of video’s heb om aan te leveren voor advertenties?2021-09-10T12:59:22+02:00

Goede afbeeldingen en of video’s zijn belangrijk om campagnes goed te laten presteren. Indien je hier niet over beschikt zijn er twee opties. De eerste (en beste) optie is om dit te laten maken, door bijvoorbeeld een fotograaf (of videograaf) in te huren die een paar goede foto’s komt maken. Deze eenmalige kosten staan los van de bovengenoemde prijzen. Indien dat geen optie is, dan kunnen we ook nog gratis of betaald stock beeld gebruiken voor de advertenties. Dit zie je alleen wel aan de advertenties af (het wordt onpersoonlijker) en dat kan ten koste gaan van de prestaties.

Wat is de minimale looptijd van de pakketten?2021-09-10T12:14:54+02:00

De looptijd bij de start is 3 maanden. Dan volgt er een evaluatiemoment om te kijken of beide partijen tevreden zijn met de samenwerking, voortgang en resultaten. Daarna wordt de samenwerking steeds met een periode van 6 maanden verlengd.

Wat zijn de eenmalige setup kosten?2021-09-10T09:44:49+02:00

Voordat er gestart kan worden met adverteren, is het belangrijk dat de “achterkant” goed staat. We lopen de bedrijfsmanager en het advertentieaccount na om te zorgen dat alles correct ingesteld is. Als de Facebook pixel of de doelgroepen bijvoorbeeld niet goed ingesteld staan, dan heeft dat ook weer gevolgen voor de prestaties van de campagnes. Kortom, we lopen de achterkant na en richten dat waar nodig dat opnieuw in.

Wat wordt er bedoeld met “het beeld voor de ads voor aangeleverd door de klant”?2021-09-10T09:24:11+02:00

Advertenties hebben minimaal één afbeelding of video nodig, voordat ze worden geaccepteerd door Facebook. Bij de ‘Light’ en ‘Basis’ pakketten lever jij als klant foto’s en of video’s aan. Wij gebruiken dit om advertenties mee te maken. Stel je hebt een sportschool en daar wil je advertenties voor opzetten. Dan is het goed om bijv. een indruk te geven van de sportschool in de advertentie. Daar is beeld (of video) voor nodig en wij gaan ervan uit dat je dat kunt aanleveren.

Ga naar de bovenkant