Waarom adverteren op Facebook en Instagram
Dagelijks zijn er miljoenen mensen in Nederland actief op Social Media. Adverteren via Social Media is een uitstekende manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen, bezoekers naar je website te sturen en om nieuwe leads aan te trekken. Met name Facebook en Instagram zijn de afgelopen jaren enorm populair geworden onder adverteerders. En dat is niet zomaar.
De belangrijkste punten op een rij:
Enorm bereik, dagelijks meer dan 7,3 miljoen mensen actief op Facebook en Instagram
Breng eenvoudig je bedrijf, producten en of diensten onder de aandacht van je doelgroep. Ook Business to Business!
Bereik mensen die al eens op je website geweest zijn opnieuw, door middel van retargeting
Geschikt voor kleine en grote advertentie budgetten
Geen directe concurrentie zoals bijvoorbeeld bij Google Ads wel het geval is
Wanneer zet je Facebook en Instagram campagnes in?
Er zijn twee situaties waar adverteren op Facebook en Instagram in onze ogen uitermate geschikt voor is. Namelijk branding en conversie campagnes.
Een branding campagne heeft als doel om nieuwe mensen te bereiken en ze bekend te maken met jouw bedrijf, product en of dienst. Zorgen dat je in het hoofd van je doelgroep op het lijstje komt als goede, interessante optie.
Een conversie campagne werkt het beste bij mensen die al bekend zijn met wat je doet. Het doel van een conversie campagne is proberen om deze mensen te overtuigen om nu actie te ondernemen (converteren). Vaak zijn dat mensen die je website bijvoorbeeld al een keer hebben bezocht en die je nu opnieuw wilt bereiken (retargeten).
Wil je hier meer over weten? Bekijk dan de video rechts, waarin Tim hier verder op ingaat!
Facebook en Instagram Campagnes Uitbesteden
Als je het beheer van je Facebook en of Instagram campagnes aan ons wilt uitbesteden, dan is de eerste stap dat we een oriënterend gesprek inplannen. Tijdens dit gesprek bespreken we onder andere je doelen, budget, wat je doelgroep is en kun je ons eventueel vragen stellen over de inzet van Facebook en Instagram.
Indien je al adverteert op Facebook en of Instagram kun je door ons een audit laten doen. Bij een Social Audit analyseren we je huidige campagnes.
Op basis van het gesprek en eventueel een audit, zullen wij een voorstel doen van wat wij denken dat er nodig is om je doelen te behalen, wat het gaat kosten en geven we aan wat je kunt verwachten qua resultaten.
Onderstaand vind je alvast een overzicht van de verschillende pakketten en bijbehorende prijzen.
Pakketten & Prijzen
Light
- 1 Advertentie doelgroep
- Tot 2 Advertenties (2 beeld of 1 video per advertentiegroep)
- Landen: Nederland en België
- Maandelijkse rapportage
- Beeldmateriaal voor de advertenties wordt door de klant aangeleverd
- Advertentiebudget: tot ± €300 p.m.
- Setup eenmalig: €295,-
- Beheer per maand: €295,-
- E-mail support
Basis
- Tot 3 Advertentie doelgroepen
- Tot 6 Advertenties (2 beeld of 1 video per advertentiegroep)
- Landen: Nederland en België
- Maandelijkse rapportage
- Beeldmateriaal voor de advertenties wordt door de klant aangeleverd
- Online voortgangsmeeting per kwartaal
- Advertentiebudget: tot ± €1000 p.m.
- Setup eenmalig: €295,-
- Beheer per maand: €495,-
- E-mail support
Intensief
- Marktonderzoek
- Campagneplan op maat
- Landen: Nederland en Internationaal
- Maandelijkse rapportage
- Elk kwartaal voortgangsmeeting op locatie
- Meerdere platformen tegelijk mogelijk
- Advertentiebudget: vanaf €1000 p.m.
- Setup eenmalig: €495,-
- Beheer per maand: v.a. €695,-
- E-mail en telefonisch support